i taket lyser stjärnorna

Det finns vissa ord, saker, filmer, låtar, maträtter och så vidare som man förknippar med vissa personer. Så är det för mig. Varje gång jag hör ordet cancer, så tänker jag på min fina farfar. Det spelar ingen roll i vilket sammanhang, men tankarna går alltid till honom. Hur en sådan stark person kan tyna bort i en sån hemsk sjukdom. Det är svårt att förstå. 
 
Ibland kan det kännas jobbigt att bli påmind. Man tänker på allt det hemska som hände min farfar och som händer så många andra. Att just han var tvungen att få den hemska sjukdomen och att den tillslut tog hans liv. 
 
Samtidigt så kan ett så negativt laddad ord innebära att tankarna vandrar iväg till farfar, och alla fina minnen man har med honom. Då kan jag tänka tillbaka på honom och vilken fin person han var. Jag kan tänka tillbaka på farmor och farfars gård, och hur farfar alltid stod i verstan med svarta händer. Att han kunde fixa precis allt. Min fina farfar. 

Kommentarer
Postat av: Emma

Världens finaste ❤

Svar: <3
madelen

2013-02-13 @ 22:41:40
Postat av: du vet vem

UPPDATERA MERA!!!!

2013-02-28 @ 20:56:32
Postat av: arg läsare

Du nu är det dags för dig å uppdatera faktiskt.. alldeles för länge sedan nu!

2013-03-04 @ 20:14:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0